Kaggle.com zrzesza ponad 90 tysięcy specjalistów i entuzjastów analizy danych. Na platformie mogą tworzyć własne projekty, pracować na gotowych zestawach danych oraz wymieniać się swoimi doświadczeniami. Ten potencjał wykorzystują firmy komercyjne organizując na Kaggle.com konkursy z nagrodami. Zyskują na tym obie strony – zarówno firma, która uzyskuje najlepsze dostępne rozwiązania, oraz uczestnicy, którzy w trakcie realizacji zadania mogą się wiele nauczyć od świetnej społeczności.
Niedawno zakończył się największy z do tej pory organizowanych konkursów. Zespoły musiały uporać się z wyjątkowo trudnym zadaniem: klasyfikacją użytkowników względem ich prawdopodobieństwa niewywiązania się z umowy (w tym wypadku spłaty kredytu). Z wynikiem 80,4 procent poprawnej klasyfikacji zespół Netsprint znalazł się na 5 miejscu w ogólnej klasyfikacji. Zwycięski zespół uzyskał wynik wyższy zaledwie o 0,1 procent.
Data scientist jest wymieniany jako jeden z zawodów przyszłości nie bez przyczyny – komentuje Rafał Wyszyński, Chief Data Officer, Netsprint. Niemal każde urządzenie w naszym otoczeniu tworzy oraz zbiera dane, które trzeba przetworzyć, zagregować i wyciągnąć z nich odpowiednie wnioski. Nasz dział Data Science przetwarza 90 GB danych w ciągu minuty. Liczba urządzeń, a co za tym idzie i danych, ciągle rośnie, więc naturalnie potrzeba coraz więcej osób, które będą potrafiły zrobić z nich biznesowy użytek. Sukces naszego zespołu w konkursie na Kaggle.com pokazuje, że bardzo szybko potrafimy budować kompetencje w nowych obszarach marketingu internetowego i zastosować je w praktyce w naszych produktach opartych o dane.
Pod koniec 2017 roku Kaggle.com udostępniło raport z badania przeprowadzonego na swoich użytkownikach. Okazuje się, że data scientist to bardzo ceniona i pożądana profesja. Idą za tym również wysokie zarobki – mediana rocznych zarobków w USA to aż 110 tys., a w Polsce blisko 24 tys. dolarów.
***
Netsprint Group dzięki unikalnym danym o polskich użytkownikach pomaga w precyzyjnym dotarciu do użytkowników we wszystkich kanałach digital: content marketing, display & programmatic, mobile, email marketing i wideo. Sercem rozwiązań Netsprint Group jest Netsprint Audience - platforma gromadząca dane, która dzięki unikalnej technologii i zaawansowanym algorytmom analizującym wiele źródeł pozwala stworzyć pogłębione profile użytkowników i skutecznie wykorzystywać je w kampaniach.
Netsprint Group tworzą Adrino, Email Network, LeadR, Netsprint oraz WhitePress.