Zespół Netsprint w światowej czołówce konkursu dla data scientists
Zespół Netsprint okazał się jedną z najlepszych na świecie drużyn w prestiżowym konkursie dla data scientists, organizowanym przez platformę Kaggle.com. Drużyna zakończyła zawody na piątym miejscu, z minimalną stratą do zwycięzców. W zawodach wzięło udział 7198 zespołów z całego świata.
2018-09-05, 09:00

Kaggle.com zrzesza ponad 90 tysięcy specjalistów i entuzjastów analizy danych. Na platformie mogą tworzyć własne projekty, pracować na gotowych zestawach danych oraz wymieniać się swoimi doświadczeniami. Ten potencjał wykorzystują firmy komercyjne organizując na Kaggle.com konkursy z nagrodami. Zyskują na tym obie strony – zarówno firma, która uzyskuje najlepsze dostępne rozwiązania, oraz uczestnicy, którzy w trakcie realizacji zadania mogą się wiele nauczyć od świetnej społeczności.

Niedawno zakończył się największy z do tej pory organizowanych konkursów. Zespoły musiały uporać się z wyjątkowo trudnym zadaniem: klasyfikacją użytkowników względem ich prawdopodobieństwa niewywiązania się z umowy (w tym wypadku spłaty kredytu). Z wynikiem 80,4 procent poprawnej klasyfikacji zespół Netsprint znalazł się na 5 miejscu w ogólnej klasyfikacji. Zwycięski zespół uzyskał wynik wyższy zaledwie o 0,1 procent.

Data scientist jest wymieniany jako jeden z zawodów przyszłości nie bez przyczyny – komentuje Rafał Wyszyński, Chief Data Officer, Netsprint. Niemal każde urządzenie w naszym otoczeniu tworzy oraz zbiera dane, które trzeba przetworzyć, zagregować i wyciągnąć z nich odpowiednie wnioski. Nasz dział Data Science przetwarza 90 GB danych w ciągu minuty. Liczba urządzeń, a co za tym idzie i danych, ciągle rośnie, więc naturalnie potrzeba coraz więcej osób, które będą potrafiły zrobić z nich biznesowy użytek. Sukces naszego zespołu w konkursie na Kaggle.com pokazuje, że bardzo szybko potrafimy budować kompetencje w nowych obszarach marketingu internetowego i zastosować je w praktyce w naszych produktach opartych o dane.

Pod koniec 2017 roku Kaggle.com udostępniło raport z badania przeprowadzonego na swoich użytkownikach. Okazuje się, że data scientist to bardzo ceniona i pożądana profesja. Idą za tym również wysokie zarobki – mediana rocznych zarobków w USA to aż 110 tys., a w Polsce blisko 24 tys. dolarów.

***

Netsprint Group dzięki unikalnym danym o polskich użytkownikach pomaga w precyzyjnym dotarciu do użytkowników we wszystkich kanałach digital: content marketing, display & programmatic, mobile, email marketing i wideo. Sercem rozwiązań Netsprint Group jest Netsprint Audience - platforma gromadząca dane, która dzięki unikalnej technologii i zaawansowanym algorytmom analizującym wiele źródeł pozwala stworzyć pogłębione profile użytkowników i skutecznie wykorzystywać je w kampaniach.

Netsprint Group tworzą Adrino, Email Network, LeadR, Netsprint oraz WhitePress.

KONTAKT / AUTOR
Natalia Gorczyca
Communications Specialist
Grupa Netsprint
665 002 447
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.