W zależności od czasu przeznaczonego na konsumpcję TV wydzielono cztery profile:
- Light TV Viewers
- Medium TV Viewers
- Heavy TV Viewers
- Non TV Viewers
Light TV Viewers to osoby, które telewizję oglądają każdego dnia mniej niż jedną godzinę. Medium TV Viewers oglądają od 1 do 2,5 godzinny dziennie. Heavy TV Viewers - ponad 2,5h. Stworzono również liczący blisko 0,7 miliona użytkowników segment Non TV Viewers. To osoby, które w ciągu ostatniego miesiąca nie oglądały telewizji wcale.
Segmenty zdefiniowano w oparciu o badanie na temat konsumpcji TV wśród Polaków metodą CAWI na próbie 25 tys. osób. Grupa Netsprint zrealizowała badanie z agencją badawczą IQS. W ankiecie znalazły się pytania o częstotliwość oglądania programów telewizyjnych „na żywo” na telewizorze lub innym ekranie. Na podstawie udzielonych odpowiedzi panelistów zakwalifikowano do grup Non, Light, Medium i Heavy TV Viewers. W drugim kroku zespół Netsprint Audience wykorzystał algorytmy machine learning by znaleźć użytkowników podobnych do nich bazując na wszelkich posiadanych danych, w tym na ich szczegółowych zachowaniach w Internecie.
Zastosowanie nowych segmentów
Dla reklamodawców szczególnie wartościowe są segmenty Non TV Viewers oraz Light TV Viewers. Kierowanie kampanii do tych osób może być efektywnym zwiększeniem zasięgu kampanii realizowanych w TV.
Z kolei segment Heavy TV Viewers jest atrakcyjny dla reklamodawców z branży medialnej. Pozwala na dotarcie do osób ponadprzeciętnie oglądających TV z ofertą promocji np. nowych programów i seriali.
Profile dostępne są już dostępne na koncie Netsprint Audience w Adform.
Netsprint Audience przygotowuje dla klientów segmenty dedykowane konkretnym zainteresowaniom, intencjom zakupowym lub konkretnym wydarzeniom, np. okazjom handlowym.
Grupa Netsprint dzięki zasobowi unikalnych danym pomaga klientom w precyzyjnym dotarciu do użytkowników we wszystkich kanałach digital: content marketing, display & programmatic, mobile, email marketing i wideo. Serce rozwiązań Grupy Netsprint to Netsprint Audience - platforma umożliwiająca tworzenie pogłębionych profili użytkowników i ich skuteczne wykorzystanie w kampaniach.
Grupę Netsprint tworzą: Adrino, Email Network, LeadR, Netsprint, Way to grow oraz WhitePress.