Zespół ekspertów Grupy Netsprint przebadał dane Netsprint Audience narzędziem Nielsen Digital Ad Ratings i porównał je do europejskich benchmarków z 2018 r. dotyczących desktopu publikowanych przez Nielsen. Badając, skupiono się na trzech grupach:
- Demografia Twarda - dane deklaratywne pozyskiwane od wyselekcjonowanych dostawców;
- Demografia Wnioskowana - profile zasięgowe do 52 mln UU bazujące na modelowaniu machine learning;
- Demografia Wnioskowana Premium - profile zasięgowe do 25 mln UU bazujące na modelowaniu machine learning.
Co wynikło z badania? Trafność danych Netsprint Audience wzrosła o 6 punktów procentowych w stosunku do weryfikacji przeprowadzonej w pierwszym kwartale 2018 r. Poziom On-Target profili demograficznych Netsprint Audience jest w większości kategorii znacznie wyższy niż średnia europejska dla desktopu wynikająca z raportu “Nielsen Digital Ad Ratings Benchmarks and Findings Through Europe” (Q3 2018). Szczegółowe wyniki badania znajdują się poniżej.
Taki wynik to efekt wytężonej pracy data scientists z Grupy Netsprint, którzy udoskonalili algorytmy odpowiadające za proces tworzenia Demografii Wnioskowanej. Mówiąc konkretnie – w najszerszych wolumenach zmiana wyniosła 12 punktów procentowych.
Co więcej, w poprawie jakości danych pomogła regulacja RODO. Dokładnie ta sama, której w ubiegłym roku wszyscy mieli już dość. Dzięki wdrożeniu RODO Grupa Netsprint jest w stanie lepiej kontrolować ruch od dostawców.